lauantai 5. tammikuuta 2019

Kuva-runoteos

Olen pyöritellyt edelleen mielessäni tuota Lieksanjoki-runokokoelman jatkotyöstämistä. Teenkin siitä kuva-runoteoksen. Runojen lisäksi teokseen tulee valikoidut 25-30 kuvaa ystäväni vuosien varrella ottamista Lieksanjoelle tehtyjen kalareissujen kuvista. Onpahan katseltavaakin tekstien lisäksi.

Ystäväni ottamia kuvia tulee selailtua säännöllisesti pitkin talvikausia. Ainut huono puoli niiden katselemisessa on, että ne herättävät kovan kaipuun kesäiselle kalareissulle. Kyllä kai se kesä taas aikanaan koittaa, kun vaan jaksaa odottaa...







Lieksanjoelle



niin monesti minä olen rannoillasi kulkenut

niin monessa mielentilassa

yksin tai ystävien kanssa

olet tullut minulle läheiseksi

sinun kauniit maisemasi

sinun runsaat koskesi

sinun voimasi pauhu

suvantosi tummat ja syvät kuin elämä

kaiken tämän olen minä kokenut

aina olet tarjonnut minulle lohdun

vastauksia kysymyksiin

vierelläsi aion vielä kulkea

kunnes muutun harmaaksi keloksi




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti