sunnuntai 12. elokuuta 2018

Suden veri

Suden veren runojen syntytarina on pitkä samalla tavoin, kuin Riivatun runoilijan. Osa Suden veren runoista oli myös koskaan julkaisemattomalla runokokoelmalla Sikin sokin sielunpeili. Runojen aiheina painottuvat luonnon ja ihmisen välinen suhde ja yliluonnolliset asiat. Luonto on minulle se tärkein inspiraation lähde ja vaikuttanut minun persoonaani enemmän kuin edes uskallan tunnustaa. Johtunee lapsuuden ja nuoruuden kasvuympäristöstä Pielavedellä metsien ja vesien keskellä. Vaikka olen ollut jo pitkään asumismuotoni puolesta täysi kaupunkilainen on vereni sidoksissa metsiin. Onneksi pääsen työn ja harrastuksieni puolesta luontoon lähes päivittäin, muuten elämisestä tulisi hankalaa.

Osassa runoissani kerrotaan sudesta, susi on symboli sille villille vapaudenkaipuulle, jota usein tunnen kahlehditun yhteiskunnan keskellä. Susi on myös eräänlainen symboli tietylle oman tien kulkemiselle. Toisinaan tuntuu siltä, että ajattelen monista asioista niin omalaatuisella tavalla ja olen kiinnostunut niin "oudoista" asioista, että on vaikeaa löytää samanhenkisiä ihmisiä. Onneksi olen kuitenkin siunattu maailman parhaalla perheellä, ystävillä ja läheisillä. Yliluonnolliset kokemukset ovat minulle tuttuja jo lapsuudesta asti, sen enempää en halua niistä tässä avata. Osassa runoistani näkyy häivähdyksiä siitä puolestani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti